Dykcertet klart!!

Hej hopp! Upptackte precis att det kostade 4000 Dong per timme pa detta internetcafe vilket motsvarar cirka 2kr. Da kan jag nog kosta pa mig ett blogginlagg va? :)

Idag fick jag mitt dykarcertifikat!! Det firades med min tredje sushi-lunch pa fyra dagar. Av nagon konstig anledning ar jag valdigt sugen pa sushi hela tiden. Den ar i alla fall sjukt god. Det tillsammans med Indiska resturangen har i Nha Trang dar vi atit massa middagar. Chicken Korma, Cicken tikka masala..smaklokarna far jobba. Ok, nu svamlar jag mat igen..men gud sa gott allt ar! Idag var vi nere pa hela 15m djup och sikten var lite battre idag. Jag ser framemot att fa dyka dar det rader battre forhallnden for pga tyfonen gors sig dykningen inte rattvisa har i Nha Trang. Utanfor Bali ska det vara bra och aven Kho Tao i Thailand.

Efter att ha fatt dykcertifikatet akte vi till sjukhuset for att vara med Klara och hon blir bara piggare och piggare. Nar vi kom sa hon "Det ar bara en sak"...och alla vi holl andan och tankte "nej..vad ar det nu som hant!". Hon sager da lite amligt "Jag vill tvatta haret". Vi tog en lattnads suck.

Vi gjorde det gamla vanliga pa sjukhuset. Radde om Klara, snackade om ditten och datten samt loste korsord. Jag tror jag har utvecklat mitt svenska ordforad (engelska ocksa for den delen) under resan. Mycket korsod har det blivit och jag ar nu inne pa min sjatte roman. Dessutom har vi ocksa spelat massa ordjakten och kort branchleken.

Detta ar rangordningen pa de bockerna jag last:
1. Anglar och demoner (Dan Brown)
En av de basta bockerna jag last. I niva med hans andra succe Da Vinci koden.

2. Och himmlen var oskyldigt bla (Charlotta Olander)
Handlar om Tsunamikatastrofen. Stracklaste.

3. Mossvikenfruar (Emma Hamberg)
En typisk tjejbok och feelgood. Humoristisk och lattlast.

4. Pittstim
Olika manliga forfattare som skriver sma historier om livet. Om fordomar och mycket karlek. Var (killars) motsvarighet till boken Fittstim.

5. Dar tvivlet gror (Thomas Cook)
Nja. Inte sa varst. Typ en intriglos deckare. Ville bara sluta lasa den for den var sa trakig men jag gav mig inte. Slutet var dock bra.

Just nu laser jag "Smuts" av Katarina Wennstam och den har kommer troligen ga upp pa andra plats. En spanningsroman och ett familjedrama. Tar upp prostitution och trafficking. 
 


Idag hade vi lite oflyt ocksa. Vi bestamde att vi skippar flyget imorgonkvall och aven flyget morgonen darpa. Klara madde inte tillrackligt bra for det. Da kom vi pa att vi kanske kunde boka om flyget. Vi skyndade oss till internetcafet for vi trodde att man var tvungen att boka senast 24h innan men sjalvklart var det 48h. Nu gar vi miste om 1000kr och tva flyg. Ho Chi Min till Jakarta och Jakarta till Bali. Det ar sant som hander och man lar av sina misstag.

Nu ska vi alla och framfor allt Klara se till att aterhamta oss efter dessa jobbiga dagar. Kanns bra att komma till Bali utvilade och "panyttfodda". Imorgon ska vi sova ut efter att ha gatt upp 06.00 de senaste dagarna. I forrgar natt sov jag som skrivet pa ett sjukhusgolv i 2h sa det finns somn att hamta ikapp. Det ska bli skont. Jag sag att det fanns frukostbuffe pa ett hotell for cirka 25kr. Kanske ska sla till?

Kramar Matte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0