I stormens oga

De senaste dagarna har minst sagt varit fullspackade av diverse saval trevligheter som otrevligheter. For er som sett pa TV att en tyfon dragit in over Vietnam kan jag bekrafta detta efter att befunnit mig mitt i den. Gardagen regnade bort totalt, det var oversvamning, blaste och var skyhoga vagor. Precis timat med att vi haller pa att ta dykarcertifikat. Perfekt!? Kanske inte nej.. Jaja vi lever i alla fall och trots lite anmdra motganmgar som Mattias har redogjort for sdsa mar vi bra!

Over till en liten tillbakablick. Innnan Nha Trang vart vi huvudstaden Hanoi, bilduppdaterinmgern darifran uteblev i stor skala sa darfor tankte jag ta igen detta har genom att ge er detta lilla kollage:


Ho Chi Min museet! Ho Chi Min ar Vietnamesernas lilla gullegris som alla alskar. Han inforde kommunismen och levde pa 1900 -talet. Han ar portraterad pa samtliga pengasedlar har i landet. (Sa mycket fick vi ut av vart besok, da ingen engelsktalande guide fanns tillganglig)


Snygga tjejer vid en av alla goda middagar i Hanoi...


Jag spexar med en banankvinnas fortjaljningsutrustning samt tillhorande hatt.





Ha long bay ar ett av Vietnams varldsarv dar vi var i tre dagar och tva natter. En av natterna tillbringades pa denna fina bat.


Vacker vy over Ha long bay!


Tjejerna som badade vid baten!


Jag i kanoten mitt bland fantastisk utsikt, berg och oar!


Flummflumm...


Flummflummflumm...

 
Ha long bay ar tveklost den finaste platsen i sommarskrud jag sett i hela varlden. Den har bilden sager val en del!?

Puss och kram halsar Frasse som nu ska aka och dyka i en swimmingpool!


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Högberg

Kul att höra av er igen och grattis till dykarcertifikatet !

Simma lugnt !

//Torbjörn

2009-11-04 @ 06:15:20
Postat av: Mamma Lotta

Oj va skönt att höra att Ni har det bra. Hur är det med svininfluensan, på bättringsvägen? Kent är nu äntligen färdigopererad och får antagligen komma hem i dag efter drygt en vecka på sjukhus! Viktor har kommit hem och han är jätte nöjd med sin resa.

Ring gärna någon dag! Kram till er Alla från mamma Lotta

2009-11-04 @ 08:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0