Snart dykarcertifikat

Kom nyss hem fran sjukhuset. Klara madda sadar i formiddags nar vi var dar men nu ikvall var hon pigg. Hon har slutat med dropet och hade matlust sa vi kopte en baguette modell storra at henne. Vi hade nagra riktiga skrattatacker och det var skont att se henne skratta och vara glad. Jag forsokte leka sjukhusclown och jag tror det yrket passar mig som handen i handsken.

Lakaren, som for ovrigt ar super, var dock hard och trodde inte pa nagon flygfard pa sondagkvall. Han kunde tydligen fixa nagot intyg sa vi fick stanna langre i Vietnam. Men jag vagar inte hoppas pa nagot efter vad den har staden givit oss hitills. Jag har i alla fall borjat lugna ner mig efter allt som varit. Jag har hispat upp mig for mycket tror jag. Frasse och Ankan forsokte och sa at mig att lugna ned mig. Vad skulle jag gora utan mina kara reskamrater har?

Tack Annika, Klara och Frasses foraldrar for att ni skapat dessa fantastiska manniskor!! :)

Imorgon ska vi upp med tuppen igen klockan  06.00 for att kora de sista steget pa var dykcertifikat. Vi ska liksom idag ut pa havet och dyka. Idag var vi nere pa 12 meters djup. Dock var sikten inte bra pga tyfonen som rort runt sa mycket men det var anda haftigt!! Nu nar vi sedan har dykcertifikatet kan vi dyka vart vi vill sa vi ska nog hitta en bra plats. Att filma mig, Frasse och Ankan under vattnet med all utrustning skulle fa komedivarlden att stanna upp. Det ar skitkul! Vi forsoker kommunicera med teckensprak och herregud..det snackas sakert har om mupparna fran Sverige.

Ett litet mal jag hade med resan var att forsoka ata lika myket som Fransson men jag tror jag ger upp. Herregud alltsa.

Jag ar markt skillnad pa en grej. Nu far kansliga lasare sluta lasa inlaggtet har och jag ber att fa tacka for mig.
Hemma i Sverige bajsar jag kanske minst 2 ganger om dagen och ganska lite at gangen. Har under resan bajasar jag kanske var tredje..ja nastan var fjarde dag. Da ar det inga sma lass utan vi snackar stopp i toan hela tiden. Vad beror detta pa tro?

Jag ber om ursakt till er som ville ha en trevlig lasning.

Godnatt,
Matte! 

 





Kommentarer
Postat av: elina

alltså, när man är nere så djupt i vattnet osm 12m, hur lång tid tar det att komma upp då? för man måste väl typ stanna varje meter och tryckutjämna? får man inte lite panik?



haha

och ang bajseriet, du kanske är förstoppad;)

2009-11-06 @ 17:19:45
Postat av: Mamma Lotta

Matte, kan det vara att du inte äter så mycket fullkorn som gör att du hm hm så sällan?

Skönt att höra att det går åt rätt håll med klara och dina föräldrar ska var minst lika stolt som vi är !!



kram

Lotta

2009-11-06 @ 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0