Tillbaks i Bangkok!

Nu sitter ja och fryser for ovanlighetens skull.. Men eftersom de senaste veckorna har bestatt av konstant svettning sa ska jag val inte klaga aven om det hor till att vara svenk, att aldrig vara nojd :P Klara har gatt hem och gatt och lagt sig medan jag haller pa med lite bilder som tar en himla tid.. Klara aker ju hem pa mandag sa jag branner alla hennes bilder til en cd-skiva sa att jag far dom. Vi har tagit en massa bilder och videobloggat sa det ar synd att det ar en sa liten del som kommer upp. Jag maste kopa en kamera snart, helst inna vi aker hem hade ju varit bast :P

Jag och Klara kom hit vid fyra och delade taxi med en kille fran Nya Zeland, John, som hade varit ute och rest i over ett ar och varit i Bangkok ca 20 ggr! Sa han gav oss massa tips och guidade oss :) En rolig sak han berattade var att forsaljarna pa Kho San Road ger koparna olika farg pa pasarna efter hur harda de ar pa att pruta. De som ar latt overtalade far svarta pasar och sedan finns det bla med flera och de som ar riktigt svarflortade far gula. Da vet forsaljarna vilka de ska ropa lite extra efter. Det ska bli kul imorn att kolla vilka farger pa pasarna som vandrar omkring och vad jag sjalv far for farg. Jag prutade iaf ner taxin fran flygplatsen till Kho San Road med 100 bath (till 300, vilket John aldrig hade fatt det for) sa sa tokig ar jag nog anda inte :P

Klara och jag var jattehungraiga pa planet och hade sparat lite pengar for att kunna kopa mat sa att vi inte skulle gora samma misstag som sist nar vi hade gjort oss av med alla pengar innan flyget. Vi satt och kollade upp vad vi skulle bestalla och hann bli riktigt sugna pa kyckligen och allt som fanns att ata. Men da ropar de sjalvklart ut att de bara tar emot dollar och inte indonesiska pengar! Sa typiskt! Sa nar jag gick av planet var jag helt skakig och konstig i kroppen for att jag var sa hungrig. Det enda vi hade atit var lite mackor pa hela dagen.

Men det ar skont att vara tillbaka i ett billigt land. Vi at mat for 6 svenska kronor och det fanns fullkornris och ett stalle dar man kan kopa fullkornbrod! Halleluja! Imorn blir det yogurt, musli och frukt for samma pris till frukost. Dagarna nu tills Klara aker hem ska vi bara spendera till att shoppa. Shop until we drop! Imorn blir det stor kopcentrat mkb och pa sondag blir det marknaden. Sa det ska bli kul :) Sedan ska vi aven ga till tandlakaren for det ar ju sa dyrt i Sverige. Nar vi var i Chiang Mai blekte jag forresten mina tander men det har jag faktiskt inte sagt till nana. Det blev inte sa stor skillnad sa.. Det var mest en plaga att ligga dar med ogonbindel och ett stark ljus och ilande tander utan nagon engelssprakig som kunde beratta hur langt det var kvar. Det ar nog den smartsammanste halvtimmen pa hela resan, fysiskt iaf.

Jag vill verkligen inte hem, far angest nar jag tanker pa det.. Vill bara hem en sa kort stund som mojligt och jobba ihop pengar och aka ut och resa igen. Men nar jag val ar hemma uppskattar jag val det forhoppnings vis. Nej nu ska jag ga hem och lagga mig i vart ac och varmtvatten rum med tv (det var inte igar vi hade san lyx)

Godnatt! Kram Annika



Ett skutt pa Kuta Beach, Bali.

Kommentarer
Postat av: Kent

Det är kloka ord som du skriver "Vill bara hem en så kort stund som möjligt och jobba ihop pengar och åka ut och resa igen"Ges dom möjligheterna så ta tillvara på dom och njut.Allt det andra hinner ni med senare i livet.

2009-11-27 @ 23:52:54
Postat av: Mamma Christina

Vilken otur på planet, inge kul sitta hungrig! Bra att du lärt dig pruta, vilken färg fick du på kassarna efter shoppingen idag? Bir nog skönt att komma hem också även om det är härligt att va ute och resa, särskilt när allt är så billigt. Va en jobbig tandblekning, kanske bättre att göra det hemma. Kram Mamma

2009-11-28 @ 14:53:20
Postat av: Annika

jag fick genomskinlig och rosa hehe, tror att det ar ratt sa bra :P Hoppas ni har det mysigt i Norrkoping. Kram

2009-11-29 @ 15:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0