Vi lever!

Vi har haft valdigt mycket pa agendan de senaste dagarna. Vi gar en kurs pa 4-5 dagar for att fa PADI dykarcertifikat och igar pluggade cch ovade vi mellan 08.00 och 21.00! Klara har dessutom fatt en riktig influensa med hog feber, vark i kroppen och hon har aven spytt. Hennes syster sa att pa hennes sympton lat det som svininfluensan och att vi andra troligen ocksa skulle fa det. Det ar val bara att vanta da. Som om inte det vore nog sa drog en tyfon in igar har och det har regnat fruktansvart kraftigt och blast valdigt mycket. Pa vissa stallen har det varit vatten nastan till knana. Varken internet eller min mobiltelefon har fungerat. Som ni hor har det varit smat KAOS!!

Men mitt i detta Kaos borjar min mobiltelefon fungera och jag vaknar i morse av en rad sms och da far jag reda pa att jag blivit farbror!! Min bror Andreas och hans sambo Emma fick en son som ska heta Kristoffer!! Jag tror inte man kan vakna pa ett battre satt och jag ar fortfarande jatteglad!! Det kanns lite jobbigt att vara har i Vietnam bara. Jag vill vara hemma hos min familj..men jag visste ju att barnet skulle komma under resan sa jag far sta mitt kast.

Det har gatt i ett par dagar nu men i eftermiddag ar vi lediga. Annika skriver sitt omprov nu och det kommer ga bra. Frasse och jag klarade provet igar och nar nu klara med teorin. Vi ska kora nagra mer ovningar i swimmingpoolen under formiddagen idag. Imorgon och pa fredag ska vi ut pa havet. Det ska bli haftigt!! Jag kanner att min pluggabstinens stillades lite efter dessa intensiva dagar. Men det var hur kul som helst att vara "tillbaka bakom skolbanken" igen.

Vattenlandet var en upplevelse jag sent kommer glomma. Forst akte vi linbana over havet vilket var jattehaftigt. Nar vi sedan kommer till stora nojesfaltet var det nastintill tomt. Vi trodde det var stangt men det var bara daligt med folk. Tank er kanslan att springa runt pa ett nojesfalt utan koer!! WOW!! Vi sprang runt som galningar och akte. Harligt att jag har mitt barnasinne kvar.

Nu ska vi ga och se hur det gatt for Annika.


Imorgon blir det dyk i open water!


Har akte vi linbana!


En bild pa en tyfon!


I detta paradis befinner vi oss nu. Nha Trang i Vietnam! Vi lyckades dock pricka regnperioden.

Pa aterseende,
Tillsammans med Jesper och Petter varldens stoltaste farbror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0