En Kul-tur i Hanoi

Idag har vi varit lite kulturella och besokt Ho Chi Min museeum. Vi forstod dock inte sa mycket for det mesta stod pa Vietnamesiska och sa far jag vara arlig och saga att mina historiakunskaper om Vietnam sen plugget inte ar bra. Efter museeumturen at vi lunch. Jag at "Fried noodle Singapore style" vilket var mycket gott.

Sedan fyndade jag rejalt. Det finns en guidebok som heter Lonelyplanet som alla backpackers har. I den star allt man behover veta pa en resa. Den kan man kopa om vilket land som helst. Jag hittade en som tacker hela Sydostasien pa nastan 1000 sidor och gissa vad jag fick betala?? 73 svenska kronor!!!! Det ar verkligen OMG!!! Efter det kapet blev jag jattelycklig och lyckan haller i sig fortfarande. De andra ville shoppa sa jag lamnade de och gick till hotellet och bytte om till traningsklader. Jag kanner verkligen for en joggingtur nu. Ska springa runt en liten sjo har mitt i smeten dar jag slipper trafiken och den varsta smogen. Har inte tranat pa nagra dagar nu och jag kanner hur skont det ska bli.



Jag och Ho Chi Min pa Ho Chi Min museet. Vi var tvugna att bara langa shorts eller byxor sa detta ar nog inget jag skulle satsa pa annars. Kanske om jag drog upp byxorna lite till sa man fick se hela harligheten och satta ett skarp kring midjan?


Redo for en joggintur. Syns gor jag i alla fall :)

kramar fran Varldens lyckligaste Mattias Karlsson!

Kommentarer
Postat av: Barbro Högberg

Matte, lugn, lugn! Det är fler som har dålig koll på Vietnams historia. Min väninna Carin och jag har pluggat hela dagen för att fylla våra luckor. Det värsta är att vi glömmer (det mesta)ganska snart.

Ha det Bra!

hälsninar till er alla från Mormor Barbro

2009-10-27 @ 19:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0