Ett dygns meditation over

Jag overlevde ett dygns meditation och tystnad, mycket stolt over det ar jag. Vi var tvungna att bara vita klader och vi fick inte prata. Sedan fick vi meditera en massa och det var helt ok. Det var jobbigt att sitta i skraddarstallning med rak rygg, jag hade lite svart att koncentrera mig pga det. Sedan somnade jag nar vi mediterade i liggande position sa Klara fick vacka mig. Allt som allt en haftig upplevelse och jag ar glad att vi gjorde det. 

Ikvall klockan 20.30 bar resan vidare till Chiang Kong som ligger pa gransen till Laos. Nar vi kommer fram dit ska vi sova en natt dar for att imorgon bitti ta plats i slowboaten som ska ta oss en bit in i Laos (en resa pa tva dygn). Det ska bli haftigt. Vi kommer aka pa Mekongfloden. Hoppas jag kan somna pa bussen. Det borde jag kunna for vi blev vackta 05.00 imorse (forsta meditiationen startade 05.30). 

Igar natt nar jag lag och laste min oerhort spannande bok (Anglar och demoner av Dan Brown) blev jag valdigt skraj. Jag laste ett mycket spannande kapitel och det var nastan som att se pa en skrackfilm, den kanslan hade jag i kroppen. Nar jag last klart kapitlet la jag boken at sidan for att forska sova da jag fick syn pa min rumskamrat pa andra sidan rummet. Kika pa bilderna sa forstar ni att jag blev skraj:




For er som inte vet sa sover Fransson med oppna ogon. Denna natt sag allt annu mer laskigare ut eftersom han gapar som om han vore dod och har den dar gula sovmasken kring hakan.


Visst ser jag fridfull ut?

Ha en bra dag,
Mattias!

Kommentarer
Postat av: elina

hahaha men sådär kan man ju inte sova!

2009-10-14 @ 10:42:08
Postat av: Barbro Högberg

Följer er resa varje dag. Förstår att det var svårt för dig Kristoffer, att sitta still så länge. Idag har jag fökovrat mig om Laos Högsta berget heter Bia. Det ska du väl ej klättra upp på. Det räcker väl med Kebnekaise. Just nu är Tora hos mig och hon får glass, Ha det bra. Hälsningar Mormor.

2009-10-14 @ 12:26:27
Postat av: Mamma Lotta

Vilka bilder! Ni ska vet att Ni underhåller många här i Kalla Gävle, (Det va snö i morse)I kväll (svensk tid)får Ni hålla tummarna, Sverige spelar mot Albanien (WM kval)!! Vi är på plats!



Kram

Mamma Lotta

2009-10-14 @ 12:50:43
Postat av: Torbjörn Högberg

Kanske har han uppnått nirvana !

2009-10-14 @ 17:59:42
Postat av: Fredrik

Haha, kul att ni fick er en buddhistisk upplevelse under er resa!



Hoppas ni har det underbart! Och på tal om lik så utbildar jag mig i skrivande ögonblick till begravningsentreprenör ;)



Buddha bless you ;)

Fredde

2009-10-14 @ 20:42:42
Postat av: ciissii

meen hjälp frasse!!

2009-10-21 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0