LAOS = Langsam Anslutning Och Skada

Sa kan jag beskriva mina kanslor for Laos just nu. Internet ar lika segt som pa 90-talet. Jag tycker mer 'synd' om tjejorna som sitter mer vid internet an jag. Jag hinner sjunga 'Hey Jude' med Beatles tre ganger innan en ny sida ska laddas.

Det har tyvarr hant en trakig sak har. Frasse och jag var ute och sprang igar och mitt under en intervall vek sig Frasses fot. Han fick jatteont och kunde inte stodja pa foten. Frasse fick skjuts av en kille pa hans moppe och jag fick springa snabbdistans hem till guesthouset. Val dar kom en doktor och tittade pa Frasses fot och sa att vi borde aka till sjukhuset och kolla upp den. Det gjorde vi. De rontgade och det var ingen skada med foten, bara en stukning. Frasse kan efter natten fortfarande inte ga pa den sa bra. Vi ska aka till en annan stad idag (Vang Vieng) med minibuss (5h) och dar finns ett sjukhus dar vi ska kopa kryckor for pa sjukhuset har hade de inga kryckor. Trakigt att detta intraffade men det kunde varit varre.

Igar akte vi till vattenfallet. Det var jattefint dar och valdigt stort. Det var flera etapper och sedan hogst upp var ett stort vattenfall. Vi blev mycket glada for man kunde bada dar och svinga sig i Lianer. Vattnet var alldeles turkost och harligt svalkande.

Om drygt tva timmar drar vi till Viang Vieng som ar en liten stad nara Laos huvudstad. For backpackers ar den mest kand for nagot som kallas tubing. Man aker i en 'fors' i en stor badring mellan barer och har kul. Det har intraffat dodsfall pa denna attraktion men da har dessa personer varit riktigt packade och drogade. Jag som inte dricker behover nog inte vara orolig.


Frasse i rullstol igar. Jag forsokte latta upp stamningen lite eller sa ar jag bara glad for att jag fick vistas pa sjukhus.

Kram matte

PS! Frasse halsar!

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Lotta

Oj, inte kul med en stukad fot.... men det kunde ju ha varit värre!!! Även om det är en klen tröst. Kan meddela att lillebro Viktor nu befinner sig i Peking!

Kram Mamma Lotta

2009-10-19 @ 08:21:55
Postat av: Barbro Högberg

Hoppas du snart är helt OK och kan vara med på allt roligt i gänget. Ta det lugnt några dagar. Var i Stockholm i söndags och träffade Anton på livgardet. Avresan till Afganistan närmar sig. Kram mormor.

2009-10-19 @ 08:46:58
Postat av: Marie

Sköt att det inte var ågo värre skada med Frasses fot. Ha det bra häls. Marie.

2009-10-19 @ 09:52:58
Postat av: elina

stackars fransson:( men ni får se det som så att ni fick upptäcka en annan del av laos, sjukhuslivet:P eller något..haha

hur länge stananr ni i laos då? snart har ni varit borta i en månad! tror jag...

2009-10-19 @ 10:13:08
Postat av: Torbjörn Högberg

Här kommmer hälsningar från kusin Anton till Kristoffer. Anton reser till Afganistan i slutet av november. Hoppas nu att han kommer hem välbehållen.... Vila nu foten Kristoffer så man kan få njuta av en ny film. Här hemma i Gävle är det gråväder och regn.

2009-10-19 @ 17:42:26
Postat av: jossan

ååh frasse stackare! duktiga ni var som röntgade och fixade allt, måste vart värre än en kraftig stukning som ändå gör så sjukt ont!! Hoppas verkligen det blir bättre snart =)

2009-10-20 @ 17:25:17
Postat av: lena

ajaj raackarns vilken otur! hoppas det är bra snart

2009-10-23 @ 10:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0