Underbar tredagarstrip!

Nu är vi hemma igen efter trippen till Ha long bay och det var härligt. Den finaste platsen vi hitills besökt. Första dagen besökte vi grottor, paddlade kajak och åt riktigt god mat på båten där vi också sov. Andra dagen vaknade jag med tjock hals och täppt näsa men försökte ignorera det. Vi gick då upp för en lång lång trappa som slutade längst uppe på en sådan höjd ni ser på bilden (jag snodde den från google). Mycket tjusig utsikt må jag säga. Sedan körde de oss till en stor ö som jag inte kommer ihåg namnet på. Där bodde i alla fall 30000 personer men det märktes inte när vi dumpades av vid en strand där vi skulle bo. Det var knappt en människa där och väldigt vackert. Där åt vi lunch och hängde på stranden ett tag. Frasse och Annika byggde sandslott medan jag ägnade mig åt poesi. Efter det åkte vi till Monkey Ireland där vi fick träffa apor som var otroligt söta men lite aggresiva. Frasse (vem annars) lyckades självklart bli attackerad av en apa och fick rivsår på överarmen (men ni kan vara lugna, han klarade sig från rabies). 

På kvällen åt vi god middag och begav oss sedan från tystnaden och ensamheten till öns centrum där vi gick in på en lite för fin resturang för oss. Vi åt väldigt goda desserter där. Jag själv åt en bananasplit som nästan tog mig till Nirvana. Självklart blev det lite shopping för Annika också men jag kan inte avslöja vad hon köpte. Jag vet inte hur många Askersundsmänniskor som läser bloggen och som vet vem Åsa Johansson är men hur som helst. Man brukar säga att Åsa har "svart bälte i shopping"..jag kan bara säga att Åsa har sin utmanare iform av Annika Owén. De kanske skulle ta en match i shopping..ska vi säga på "Gekås" i Ullared? 

  Trà Cổ - Móng Cái - Biển Vạn Vĩ
Idag gick vi upp och åt våran extremt goda och näringsrika frukost........NOT!!! Jag är riktigt riktigt trött på vit formfranska nu. Det smakar ingenting, mättar ingenting utan lägger sig bara som bukfylla i magen. Idag gjorde det kanske inte så mycket för min förkylning har tyvärr blivit sämre och jag har inte känt någon smak alls idag. Vi fick lunchbuffé på båten väg hem. Massor med gott men jag kunde bara äta med ögat för jag kände inte någon smak över huvudtaget. Jag fick fråga de andra hur maten smakade och försöka föreställa mig det. Luktsinnet har också lagt av. Aja, så länge jag kan se är jag glad :)

Ikväll klockan 22 åker vi till flygplatsen och klockan 07.00 går vårat plan till Nah Trang imorgon. Vi tyckte det var onödigt att betala och sova en halv natt (måste gå upp vid 4) så vi försöker sova på flygplatsen.

En fågel viskade att det finns läsare som uppskattar att jag skriver puss och kram, därför blir det extra många idag. HAHA

PUSS PUSS PUSS PUSS PUSS PUSS PUSS PUSS PUSS KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM

Matte!

Kommentarer
Postat av: elina

vilken vacker bild:D

2009-10-31 @ 19:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0