Bangkok dag 2!

Nu ar det en timme kvar tills vi lamnar Bangkok. Vi har hyrt en "private car" som ska kora oss cirka 3h bort till lagenheten vi fick lana av Ola Liss! Det ska bli superskont att fa bada i havet och komma till ett lugnare stalle, for nu har vi mest beblandat oss 10miljoner manniskor och en hel del avgaser.

Igar var pa MBK vilket ar ett enormt stort kopcentrum. Jag var kanske inte lika tagen som de andra. Frasse sprang runt som en galen iller dar bland butikerna och ville saklart lara sig pruta. Jag maste saga att han ar pa god vag. Jag kopte ett par horlurar till min ipod-shuffle som inte var av sa god kvalitet men 50kr kostade de sa jag overlever. Annika och Klara shoppade en hel del. Vi kommer dock atervanda till Bangkok da vi ska flyga hem, da ska vi shoppa mycket mer (Kanske blir det nagra fina julklappar till er dar hemma, det ar bara att skriva onskelistan till jultomten sa far vi se om ni varit snalla nog).

Pa kvallen motte vi Ingvar Andersson som bor i Karintorp tva mil fran min hemstad Askersund. Han och jag har kant varandra sedan jag kom till jorden och ar van till min pappa. Han brukar ofta aka hit till Bangkok. Han bjod oss pa middag. Jag at fisk som Ingvar rekommenderade och den var superb!! Mums!! Efter det gick vi till en liten bar som bjod pa trubadur (jatteduktigt kille) och Ingvar bjod oss pa dricka. Vi traffade hans vanner som var valdigt trevliga och hade otroligt nara till skratt precis som jag sa det klickade direkt.

Efter det sa vi hejda till Ingvar och tackade sa mycket for allting. Da begad vi oss till var kaos-gata Koh San Road. Dar sprang vi fran stalle till stalle, pratade och dansade med andra backpackers. Vi traffade en tjej som var fodd i Lettland, bodde i England och sen kom det fram att hon hade bott i Orebro!! Fatta haftigt!! Sedan at de andra bananpannkaka och darefter somnade vi som stockar pa hotellet.


Ingvar glad trots illamaende. Bakom ser ni den talangfulle trubaduren som vi skojade med och vi sa att han borde soka till Thai-idol.


Frasse och Klara pa Koh San Road.


Har ar kopcentrumet MBK. Sex vaningar!!


Har ar jag skuttandes runt.

Det var allt for mig. Nu ser jag mycket framemot att fa lagga mig pa stranden och bada i havet.

Kramar Matte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att Ni kunde träffa Ingvar och hans vänner. Önskelista kommer senare, häsla alla. Härligt att få bada i havet jag är inte ett dugg avundsjuk. Kram Mamma.

2009-09-27 @ 08:22:26
Postat av: Lena

Hej!

Va kul! nu är ni framme. jag är inte heller ett dugg avundsjuk. eller kanske liiite

Må se gott!

Pussar

2009-09-27 @ 09:05:51
Postat av: Anonym

Jäklar va sjysst av Ola att hyra ut sin lägenhet...kanske man ska utnyttja?! :) haha skämt och sido..ni verkar ha det toppen! Kmr saknar dig mkt på träningen bara mattias! Men tiden går fort, ses snart ha det bra!

2009-09-27 @ 21:45:09
Postat av: ciissii

Det var jag som skrev inlägget ovan! ;)

2009-09-27 @ 21:45:48
Postat av: elina

haha det är sjukt vad världen är liten! man blir ju lite rädd! Här hemma har vi fortfarande fint höstväder.. men snart kommer nog mörkret, så då ska jaG sitta å vara avundsjuk på er.

ha det gott!

2009-09-28 @ 08:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0