Rapport fran sjuklingen...

Hej!

Som matte och annika berattat har jag fatt denguefeber. det orsakas av smitta fran myggor och det finns inget vaccin emot det. Det ar ganska vanligt att svenskar far det i de har landerna och det ar i de allra flesta fall nagot som gar over efter ungefar en vecka och ar ganska ofarligt. dengueviruset gor dock att man far mindre blodplattar vilket kan om man har otur orsaka inre blodningar. det ar darfor jag halls kvar pa sjukhuset tills pa tisdag (om de inte hinner andra sig). Jag ar inte speciellt orolig och jag vill inte att ni ska vara det dar hemma heller. Det jobbigaste just nu ar att jag kanner mig sa svag och yr samt att det ar jobbigt att ligga ner hela tiden,  jag far ont vilket stallning jag an vrider mig till...

Idag har mamma och kent varit har hela dagen och hallit mig sallskap och pysslat om mig. Det betydde jattemycket att de kom pa besok! Imorgon kommer ankan o matte igen och med tanke pa underhallningen de bjod pa i forrgar ar jag inte orolig att jag ska behova ha trakigt!

Alla pa sjukhuset ar jattegulliga och vanliga och jag blir uppassad hela tiden. Som ni marker har jag ocksa lyckats hitta en dator sa nu kan jag roa mig lite mer nar jag orkar, ska bara ga pa jakt efter ett par horlurar sa blir det komplett!

Ha det gott allesammans sa hores vi!

Kram
Frasse


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Högberg

Skönt att Du lever !

//Torbjörn

2009-12-12 @ 14:17:25
Postat av: Barbro Högberg

Ta det lugnt och följ doktorns ordination. Skönt att febern gett med sig. Vila nu så du orkar med hemresan. Idag har det snöat lite puder här.Härligt att du har det bra på sjukhuset och du ser piggare ut på sista bilden. Sen tar det kanske tid, innan krafterna återkommer.Kram mormor.

2009-12-12 @ 16:36:17
Postat av: Kent & Lotta

Hej kul att du uppskattade besoket vi har besokt en skraddare och bestallt varsin vinter jacka och 3 skjortor till mig (kent) i morgon ar det varan sista dag sa da ska vi shoppa. Matte o Annika tyckte att vi var daliga prutare nar vi prutade ner fran 2500 till 1000 sa.... Skot om dig och sluta charma alla skoterskor Halsningar Kent o mamma

2009-12-12 @ 16:38:12
Postat av: Torbjörn Högberg

2009-12-12 @ 18:45:27
Postat av: Torbjörn Högberg

Fortsätt charma sjuksystrarna !

//Torbjörn

2009-12-12 @ 18:47:32
Postat av: Yee

Krya på dig Kristoffer! Hoppas du blir frisk snart. Saknar dig! Vi ses snart! :)

2009-12-13 @ 13:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0