En rolig anekdot!

Det ar rena rama Tylosand har. Det ar svenskar overallt. Vi som ar vana att prata engelska blir hela tiden avbrutna under vara halsningsfraser med "Du kan prata svenska". Det ar svenska menyer pa resturangerna och de saljer Aftonbladet och Expressen pa minimarkets. Vi far passa oss sa vi inte pratar skit om nagon (inte for att jag skulle gora nagot sant) for 99 av 100 personer ar svenskar. Pa tal om det sa har jag en rolig anekdot att beratta fran Bali:

Jag, Annika och Frasse ligger vid poolen och steker da en tjej kommer gaende langs poolkanten mot oss. Hon ar valtranad, brundrand och till en del i den har varldens fortjusning ager hon ocksa ett par silikonbrost. Annika klacker da ut sig: "Hon maste ha silikon eller hur?", Jag och Frasse nickar instammande. "Undrar om hon ar lycklig?" sager Annika medan tjejen satter sig vid sin killkompis eller pojkvan och Annika fortsatter da "Undrar om de ar lyckliga ihop, ibland kanns det som om de bara forsoker skaffa sig en yttre snygg fasad men egentligen har de det inte sa bra, de ar bara ihop for att de bada ar snygga". Jag som inte riktigt haller med Annika sager "Du ar sakert bara avundsjuk" och hon kontrar raskt med "De ar jag inte alls!!". Frasse som hitills suttit tyst hojer rosten over normalt och ryter till "Tyst hon kanske ar svensk!!" Sedan smagnabbar vi lite mer om avundsjuk eller dit. Nagra timmar senare upptacker vi att den har tjejen ar fran Sverige och pratar och forstor svenska. Hon lag kanske 4-5 meter ifran oss vid poolen och har hort hela var diskussion.

Sa nu ska jag vara lite mer diskret nar jag vill snacka skit eller helst av allt, inte snacka skit over huvudtaget! 
 
Till er som undrar sa blev det ingen minigolfmatch. Vi lyxade till det och at en god middag pa ett lite finare stalle. Det dyraste jag betalt for en middag under resan. 270 Bath vilket ar 60kr ungefar. Efter middagen klippte jag mig. Skont att bli av med mitt tjocka och langa har. Kostade som middagen ungefar. 

Imorgon blir det stranden igen och i overmorgon ska vi aka till Krabi dar vi ska hanga med Frasses mamma Lotta och Kent. Det ska bli riktigt kul att traffa de. 

 
Pa tisdag for vi traffa Ankan igen, jag saknar henne nu!!

/Matte Patte!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0