Vang Viengs lista!

Vang Viengs maste: Tubingen! :D

Vang Viengs vildaste: Annika i leran pa Mud-bar...

Vang Viengs vackraste: Vyn med de storslagna bergen vid Mekongfloden som rann genom byn.

Vang Viengs godaste: Kycklingbaguetten som aterigen blev resesallskapets basfoda.

Vang Viengs sotaste: Ett litet barn fran Laos som Frasse gullade med pa en restaurang.

Vang Viengs haftigaste: Matte och Frasses grott-tur pa gummiringar.

Vang Viengs obehagligaste: Att droger var sa lattillgangliga... (tex Mushroom-meny)

Vang Viengs same: Alex fran Skane som guidade oss genom tubing och nattliv. Hade pabra fran trakten kring Kebnekaise. (same)

Vang Viengs adrenalinkick: Att svinga sig med trapets over floden och slanga sig i vattnet :)

Vang Viengs look-alike: En sjukgymnast fran England som saval till sattet som utseendet var en kopia av Petra Eklund!

Vang Viengs kap: Flygbiljetterna fran Saigon till Jakarta.

Vang Viengs virrigaste: Annika som gick fram och tillbaka utanfor postkontoret fem ganger utan att hitta det.

Vang Viengs lyhordaste: Vaggarna pa guesthouset dar det hordes bade de ena o de andra... ;)

Vang Viengs timing: Annika och Frasse som helt ovetandes lamnade in tubingringen precis i tid for att fa sina pengar tillbaka.

Vang Viengs samsta snalskjuts: Annika som lyckades valta en kajak fyra ganger i hennes desperata forsok att komma upp i den fran tubingringen.

Vang Viengs "borde foras in i Sverige": Restauranger som hade laga bord med sangsoffa omkring, sa att man kan sittligga vid bordet. Pa en del stallen visade dom vanner och andra tv-serier :)

Vang Viengs billigaste: Endast 15 kronor per natt for rummen.

Vang Viengs staende uttryck under tubingen 1: Strack ut din hand och finn en hand i din...

Vang Viengs staende uttryck under tubingen 2: Oh, Jack... (imitation av Titanic-scenen)

Vang Viengs staende uttryck under tubingen 3: Dra in magen sa jag kommer forbi och fram! (med den gnallande reklam-dialekten)




Kommentarer
Postat av: Torbjörn Högberg

Intressant med skånesamen. Världen är liten. jag antar att du K fick tillfälle att minnas bestigningen av Kebnekaise ?! Här hemma i Gävle är det bara regn och regn....

2009-10-26 @ 14:53:30
Postat av: Anonym

haha syrran, ja kan höra ditt "meh ååhhh" när du såg att du gått förbi posten 5ggr haha, du är bäst! pusss

2009-10-27 @ 16:11:19
Postat av: Annika

Haha! Maste bara tillagga att jag aven glomde min vattenflaska och paraply pa postkontoret (paraplyet hade jag redan glomt pa ett utestalle kvallen innan och precis hamtat) och nar jag sedan skulle posta vykorten som jag hade kopt frimarken till pa posten sa hade jag inte kollat upp alla adresserna till alla fast jag hade suttit vid datorn skitlange. Sa da fick jag ga till ett nytt internetcafe och kolla upp det och sen tillbakla till brevladan vid postkontoret.



Puh det var svettigt

2009-10-27 @ 17:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0