I Bangkok for tredje (och sista?) gangen!

Hej Sverige!

Nu sitter jag har ensam i Bangkok. Men det ar faktiskt inte sa ensamt som det later. Tvartom sa ar det ganska skont att strosa omkring pa egenhand och bara gora som man vill. Tex prova bh:ar i tva timmar pa MBK. Det skulle ingen statt ut att vantat pa.. :P Jag kom till en lugn Khosan road klockan sex imorse. De enda som var vakna var fulla manniskor som inte hade lagt sig an och lite fler vilsna backpackers som precis som jag forsokte hitta boende. En australiensk kille kom fram o pratade med mig tva ggr och satte sig aven brevid mig nar jag kakade frukost men var for full for att komma ihag att vi redan hade halsat haha :P Det tokiga med att vara uppe sa tidigt ar att ingen har checkat ut an sa det tog en timme innan jag fick ett rum. Jag hittade iaf ett billigt (190 bath=40 kr) som iofs hade en stenhard sang utan tacke, men det duger for en natt.

Nar jag la mig for att sova en timme eftersom jag knappast sov nagonting pa nattbussen hit sa kom jag pa att jag inte hade nagon vackarklocka.. Min mobil blev stulen nagonstans kring Laos och nagon vackarklocka har jag inte direkt burit omkring pa. Sa det blir ju ett litet problem till imorn nar jag maste upp kl 6 imorn bitti for att aka kl 7 till flygplatsen. Men det ar nog bara att fraga nagon av hotellpersonalen (som for ovrigt sover pa en madrass vid den s.k receptionen) om de kan knacka pa och vacka mig.

Annars idag sa har det mest varit shopping. Har handlat alldeles for mycket som vanligt och forstar inte hur jag ska fa med mig allt hem. Efter MBK sa slingade jag haret och pa vagen hit sa kopte jag glass i smakerna jordgubb-banan, apple-tranbarsorbet och blabar. Mums! :) Jag har passat pa att unna mig extra mycket den senaste tiden. Jag och Matte har tillexempel atit tre efteratter vissa dagar haha! Men sa ska det vara nar man ar pa semester ;) 

Jag alskar verkligen att resa!! Det finns nog inte mycket mer som ar battre.. Men man maste ju vara hemma emellan ett tag ocksa for att uppskatta att komma ivag sa jag skulle inte vilja vara ute for lange i strack. Vi har skrattat sa mycket pa den har resan men vi har aven gratit.. Vi har haft manga kanslosamma stunder och motgangar som vi har tagit oss igenom. Den har resan har gett mig sa otroligt mycket mer an  ta med mig hem an bara 200 sonderkliade myggbett pa benen. Erfarenhet, oppenhet for andra kulturer och levnadssatt, djupare vanskap och framfor allt- ett minne for livet!! Jag vill verkligen tacka mitt resesallskap for allt harligt som vi har varit med om, utan dem hade den har resan aldrig blivit sa bra som den blev!

Jag kommer antagligen inte att gora en likadan resa igen men att vara backpacker har verkligen gett mig mersmak for att aka ut och se varlden. Nasta resa kanske blir till Australien (om det blir som jag vill) eller till anna helt anna plats i pa var jord, vem vet? Jag ar bara sa oerhort glad och tacksam for allt jag har fatt uppleva!

Imorn aker jag.. Da ar det slut. Inget mer Asien. Inget mer Thailand. Da ar det hem till kalla Sverige och vardagen. Men jag ska forsoka att inte deppa ihop. Sjalvklart ska det bli roligt att komma hem ocka. Jag har ju trots allt en underbar pojkvan, vanner och familj som vantar pa mig :) Och det om nagot ar jag annu mer tacksam over :) De betyder mer an alla resor i varlden.

Nu ska jag ga och kaka varrullar! Sedan blir det sangen.

Imorn ses vi!! :)

Stor kram Annika <3



Min bastaste vanner :)



Ett av alla resans flum :P


Kommentarer
Postat av: Mamma Christina

Ja, du är efterlängtad, har varit borta länge nu! Bara unna dig sånt du känner för både efterrätter och annat, det mår man bra av. Vi ses snart! Kram mamma

2009-12-17 @ 10:31:21
Postat av: Bengt

Fler inlägg!

2010-04-22 @ 23:44:51
URL: http://shanghai-guide.r76.se/yta-geografi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0