Min dag

Nu ska jag skriva om min fantastiska dag har pa Phi Phi Island.

06.00 Vaknar och kanner mig som en zombie efter alltfor fa timmars somn (Detta ar en party o och framtill klockan 4 hor jag en blandning av klubbmusik, fulla manniskor och massorskan som skriker "Do you want massaaaaaage", "AAAAA seeeexy boooooy", "Maaaassaaaage with happy ending?".

06.30 Ater en kycklingbaguette och en youghurt med smak av citron och honung.

07.15 Befinner mig pa Viking Divers dar vi gor det sista forberedelserna infor vart dyk.

09.00 Slanger mig i vattnet och dyker ned till 16m djup dar jag stannar i en timme. Ser en snall haj, nemofiskar och massa annat.

10.00 Ater ytterligare en kycklingbaguette (det enda som bjods pa baten).

10.30 Simmar fran baten in till land och promenerar till Maya Beach dar filmen "The beach" utspelas.

11.00 Slanger mig i vattnet igen och gor ytterligare ett dyk.

13.00 Skriver dykardagbok pa Viking divers.

14.00 Ater varldens godaste Thairatt, Masaman Curry med ris. Det ar en gryta pa kokosmjolk, kyckling, notter, curry och potatis.

15.00 Solar och badar

17.00 Somnar pa stranden

18.00 Vaknar pa stranden av att barerna satter igang dunka dunka.

18.15 Sticker ut och springer. Vilken energi jag har pa lopturerna har i Asien!! Riktigt skont!!

19.00 Duschar och tar sedan en timmes Thai massage. Jag bad om hard massage och det fick jag. Hon fullkomligt hoppade pa mig och knackte sonder mig totalt. harligt!!

20.00 kollar pa en film som Viking Divers har gjort fran dagens dyk. Valdigt bra film!!

21.00 Ater middag med Ankan. Frasse ligger hemma med feber och mar inte bra. Den har gangen blev det en soppa. Kokosmjolk, kykling, citron, ingefara, chili och lok.

22.00 Ater gelato. Tva skopor glass med smakerna hasselnot och vit choklad. Resans godaste glass!

22.30 Slar mig ned vid ett internettcafe. Det ar svindyrt har!! 120 Bath for en timme. Brukar ligga runt 20-30 Bath.

Det var meningen att jag skulle beskriva allt mer men jag hade ingen ork. Sorry!

Godkvall,
Matte!


Kommentarer
Postat av: Lena

Haha herreguud! det där låter mycket softare än mina dagar!! och då har jag det slappt må jag säga! fast här dyker man ju inte eller äter goda thairätter eller solar på stranden eller får thaimassage...låter riktigt skönt:)

hemgång den 18e??

2009-12-10 @ 08:39:28
Postat av: Sweetiepie

Vart i hela fridens dagar lyckades du hitta en distansrunda som inte tog mer är 5 minuter att springa runt? Phi Phi är ju inte stort...=)



Åh gud så jag saknar er nu!! Kom hem nu nu nu!



LOTS OF LOVE

2009-12-10 @ 20:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0