Svearike!

Jag - Klara, har ju inte varit så jätteaktiv på denna blogg, eftersom jag har bloggat på annat håll, resdagboken!
Men nu tänkte jag skriva ett sista inlägg här för att knyta igen påsen så att säga.

IGÅR ÅKTE JAG HEM!
Gick upp klockan 04.50 Thailandsk tid (har vant mig så vid engelskt tangentbord att det är jättesvårt att komma ihåg att man faktiskt kan använda äåö nu!) och var på flygplatsen kl typ 07.00.
Gaten var öppen, bara att checka in och vänta.
Allting gick finfint, gick ombord på planet, värsta fint med egen TV och tusen filmer att välja mellan. Morotskaka till efterrätt Mattias! God dessutom!

MEN!
När vi närmar oss Helsingfors säger piloten i högtalarna att "Tyvärr så har det utbrytit en strejk på Helsingsfors flygplats." MEN TJENAMORS VAD KUL. Så när vi väl landar finns det ingen snubbe som kör lastbilen som har trappan.
Så vi är typ fast i flygplanet. I över en timma!
Och mitt vidareplan mot Sthlm har avgångstid 16.00. Jag kommer ur planet kl 16.27 typ.
Springer till första bästa tavla där det står att planet ska avgå 16.30 från gate 19. FINAL CALL.
Gate 19 ligger typ en mil åt andra hållet.
SPRINGER SOM EN GALNING FÖR ATT HINNA OCH NÄR JAG VÄL KOMMER FRAM ÄR DET INGEN DÄR.
FAAN. Jag missade det. Tänker jag. FAST. Sen dyker en liten flygvärdinna upp och säger att jag kan gå på.
TACK.

Fast. Väl i planet får vi vänta 2H TILL! För att det inte finns några snubbar som kör bagage!! ALLA SITTER JU OCH STREJKAR FÖR ATT FÅ 10 MIN MER KAFFERAST ELLER NÅT.
ALLTSÅ DOM VET INTE VAD DÅLIGA ARBETSFÖRHÅLLANDEN ÄR.
JAG STOD PÅ MCDONKEN OCH FRITERADE POMMES EN HEL DAG - GICK JAG OCH STREJKADE FÖR DET? NÄ!

Till sist ger dom upp att vänta på bagagen och vi får åka utan dom. Suck.
När vi kommer fram till sthlm så ska alla 150pers som inte har något bagage ställa sig i en kö för att meddela sin adress och vart bagaget ska skickas. Kul. Tog typ 45min.
Dom i kön klagade för att dom hade varit uppe och rest 18h. Duh. När klockan var 20.00 hade jag varit vaken i ca 22h.

Klockan 20.00 typ får jag äntligen gå ut från Arlanda och möta min syster, mina två systerbarn och mamma!
Dom hade t.o.m. gjort en egengjord skylt där det stod VALKOMMEN HEM KLARA!
Tyvärr blev det inget köttbullekalas eftersom klockan var så mycket.

MATTE, FRASSE OCH ANNIKA HA DET SÅ BRA SISTA TIDEN OCH NJUT!
HÄR ÄR DET 5GRADER, REGN OCH KALLT!!
och det är jul också.

Kommentarer
Postat av: Matte, Frasse o Annika

Vad kul att du skrev ett inlagg Klara!! Trakigt att hemresan blev lite kaos..men desto skonare att komma hem. Vi lovar att njuta och det far du gora i Branas och tiden framtill dess!! Tack for alla harliga stunder med dig under resan! Halsa alla Askerasundsmanniskor. Kramar och musch!

2009-12-02 @ 15:36:01
URL: http://hejasien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0