Godkvaller

Hejsan Svejsan!

Klara gick till hotellet for att packa sina saker eftersom hon aker vid halv sex pa morgonen imorn. Kommer bli tomt utan dig! :( Aven om jag har hur kul som helst med Matte och Frasse sa behover man ha en tjejkompis ibland.

Idag har jag och Klarat shoppat igen. Lite for mycket som vanligt for mig.. Men det ar ju sa blilligt. Men inte efter den 20:e saken kanske :P Vi var pa en marknad dar dom hade det mesta, jag kopte tex sma potatisbullar stora som blabar for tva svenska kr i en liten mugg. Det var gott :) Sjalvklart tappade vi bort varande igen precis som igar pa MBK :/ Men vi mottes igen pa hotellet sa det gick bra. Nar vi at upptackte vi att det fanns en indisk restaurang pa var gata, den maste vi ata pa Matte och Frasse! Vi funderade pa att ata dar lite senare men vi blev for matta sa vi tog en pannkaka pa Kho San istallet. Jag ville prova nat nytt och tog med jordnotsmor, men det var ingen hojdare. Ingen kaka gar upp mot banan-choklad kakan pa seven eleven, jag kopte har om kvallen, asgod! Seven eleven ar verkligen jattebra, dom har allt och finns overallt. Jag borjade bloda nasblod nar jag och Klara kollade pa svenska tidningar och bocker och hade inget papper men da var det bara att springa in pa seven eleven och kopa nasdukar :P Sen glodde alla pa mig nar jag gick runt dar blodig och med en stor tuss i nasan haha! Jag gjorde flator pa Kho San igen! Men i hela haret :) Pa samma stalle som forra gangen vi var har och sa at jag glass sammtidigt fran samma stalle precis som sist. Citron och jordgubbssorbet, mmm :) Flaterskan var riktig duktig, jag alskar nar nan pillar med haret och det var skont att fa bort haret somhar blivit lite for langt nu.

Imorn ska jag kopa en kamera har jag bestamt, en rosa :) Sen ska jag skicka hem saker igen, fragan ar om jag kommer att fa plats med allt hemma som jag har kopt :P Kommer att kannas annorlunda att aka buss sjalv sen till Krabi men det ar ju mest att sitta pa en buss sa det ska val aven virriga jag klara av ;)

Gatan vi bor pa nu heter Rambuttri och ar jattemysig! Det ligger brevid Koh San sa jag forstar inte hur vi kunde missa den. Jag kommer att sakna friheten som man har sahar utomlands. Allt ar sa lattillgangligt och man kanner sig sa fri! Det ar lite komiskt att jag knappt ville aka veckorna innan resan for att jag var sa lycklig och inte ville lamna det och nu ar det tvartom..

Det hade varit mysigt att vara hemma nu nar det ar advent men det ska bli harligt att komma hem till julen, aven om det blir en stor omstallning fran att ligga pa stranden till att pulsa i snon. Men jag har kopt en mossa och halsduk sa det ska nog ga bra ;P

Kram Annika

Kommentarer
Postat av: Mamma Christina

Än så länge är här ingen snö så det blir att springa mellan regnskurarna i stället! Helt otroligt va billigt att äta ute i Thailand, det blir skillnad hemma. Ja vilken tur att du hade Seven Eleven i närheten, inget kul med näsblod när man inte har några nusdukar på sig.

2009-11-30 @ 09:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0