Laget ar sahar!

Det ar nastan bara jag som har bloggat pa sistone. Jag far tjata pa de andra att skriva for ni maste vara trotta pa mig vid det har laget. Hur som helst. Har kommer ytterligare ett inlagg fran mig.

Nu ar laget sahar:

Ikvall klocka 20.00 lamnar vi Nha Trang med sleepingbus och imorgon om allt gar som det ska anlander vi till Ho Chi Min/Saigon klockan 06.00. Vart flyg till Indonesien (Jakarta) avgar 20.20. Daremellan ska vi forsoka hinna med att aka till de beromda tunnlarna fran Vietnamkriget. Jag sjalv ar inte sa fartjust i den iden med tanke pa hur denna vecka urarartat sig. Jag vill ha marginaler och kontroll. Tunnlar eller inte, vi lyfter 20.20 och ar framme tre timmar senare i Jakarta och ett helt nytt land sa formodligen blir det lite Visumkontroll, passkontroll, halsokontroll och annan harlig byrakrati. Vi ska sedan ta ett till flyg som ska ta oss till paradiset Bali. Denna flygiljett har vi inte bokat an. Vi har markt att det blir billgare desto langre man vantar. Eftersom den nya biljetten till Jakarta blev mycket dyrare an den forsta (som vi tvingades strunta i) sa forsoker vi fa sa billigt som mojligt.

Sedan har vi ringt Krister Kling fran Svenska ambassaden i Ho Chi Min (Efter att ha ringt manga samtal innan och  blivit hanvisade hit och dit). Han sa att med vart medicinska certifikat som vi ska fa idag av Klaras lakare, borde vi slippa betala sa kallad overstay-avgift (for att vi har stannat i Vietnam tre dagar for mycket). Han var inte 100% saker utan sa att der berodde pa vem som satt i luckan pa flygplatsen. Sa luddiga ar reglerna har i Vietnam. Vi fragde honom ocksa hur mycket denna overstayavgift ligger pa. Samma svar fick vi har, att det beror pa vem som sitter i luckan pa flygplatsen.

Det ar pa grund av detta som jag helst inte aker till tunnlarna och riskerar kaos sen. Som skrivet, jag vill ha kontroll. Denna vecka har mitt kontrollbehov provats nagot sa fruktansvart, nu ar det nog!! Haha!!


En bild pa 12 meter djup. Det ar sa haftigt att dyka!!

Ha en god Tisdag. Vet ni vad jag ska gora nu? Smorja in mig med solkram och lagga mig pa stranden. Det ar namligen klarbla himmel och jag skulle uppskatta temperaturen till 30 grader kanske. Som skrivet, ha en trevlig Tisdag dar hemma :)

Matte!

Kommentarer
Postat av: Mamma Christina

Tänk på att ta flyg med godkänd trafiksäkerhet från Jakarta till Bali. Har kollat på UD:s hemsida och där finns länk till sida med de tre flygbolag i Indonesien som är godkända bl.a Garuda Indonesia. Finns många flygbolag med helt undermålig trafiksäkerhet och många flygolyckor enl. UD. Så var rädda om er och betala hellre lite mera för säkert flyg!!

2009-11-10 @ 18:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0