Utsovd!

Det ar sallan jag sover mer an 8-9h men inatt sov jag hela 10h. Riktigt djupt och dromlost. Men for Frasse och Ankan betyder "att sova ut" formodligen mer an 10h. Nar jag vaknade imorse och vande mig om sag jag en stor rosa fluga. Nar jag tittade narmre var det visst inte en fluga utan Annika som hade rosa nattlinne och svart sovmask. Att man kan ta sa fel.

Aja, kanner mig i alla fall sjukt utsovd och nar jag gick mot internetcafet fick jag se en klarbla himmel. "Nu-har-det vant-och-vi-tar-nya-friska-tag" kanslan infann sig. Jag ringde till Gouda forsakringsbolaget for att hora om vi kunde fa ersattning for vara missade flighter men jag kanner mig mer forvirrad efter an innan samtalet. Pa riktigt utpraglad danska svarade nagon som hette Mine och jag forstod inte ett ord hon sa men hon forstod mig. Jag kom efter nagra minuter pa den brilljanta (ett eller tva l Barbro?) iden att fraga henne om vi kunde prata pa engelska och da gick det mycket battre. Men som skrivet det verkar inte lovande med nagon ersattning.

Jag ringde ocksa Klara som verkade pigg men lite rastlos. Hon sa att hon hade fatt drop igen men var pigg och ville hem. Gott tecken. Det kanns skont att hon har kommit till ett bra sjuhkus med valdigt trevliga lakare och sjuksyrror. De kollar henne hela tiden. Nara till skratt har de ocksa. Igar skulle jag fraga om det fanns schampoo nagonstans for Klara hade smatt panik efter att iknte ha tvattat haret pa nagra dagar. Jag gick da ned och gestikulerade med haret for att de skulle forsta att det var schampoo jag ville ha. Alla verkade nojda och jag sprang upp till Klaras rum med hoppet att hon snart skulle fa sitt efterlangtade schampoo. Da kommer en sjuksyster infarande med blodtrycksmatare och febertermometer och jag borjar ana att min vilda gester nere i receptionen inte varit tillrackligt tydliga. Jag gick da ned och forsokte igen och da forstod de och brast ut i varldens asgarv. De hade tagit fel pa feber/huvudvark och schampoo. Jag vet i detta fallet inte vem som ska ha skulden...men jag kan nog ta pa mig den :)

Jag vill verkligen fa upp Ankan och Frasse snart eftersom det ar fint vader. Vi har under denna vecka i Nha Trang inte ens besokt stranden. Kanske for att vadret och Tyfonen satt kappar i hjulet men anda. Jag kanske ska ta en dusch och dramma av nagon av mina 100000 favoritlatar. Da vaknar de garanterat men jag riskerar tva tjuriga medresenarer och vi som ska fira varat dykcert idag.......jag tror jag hoppar over sangen. Jag far komma pa nagot battre.


En bild fran Trekkingen med hela ganget. Varldens basta Sannie (Hon med jeansshorts och svart linne) star bredvid Annika som har en stor svettflack pa trojan. Nu kommer Annika bli jattearg och ta bort denna bild sa njut ni som hinner se den.


Jga och Frasse ater har middag med god aptit pa ett av vara traningslager i Portugal. fick ett mail av Kent Claesson om Portugallager i var. Jag ar riktig sugen!! Ni klubbkamrater som laser...ska ni dit??

tudeliduuuu,
Matte!

Kommentarer
Postat av: Barbro Högberg

Hälsat på er i arla morgonstund. Det räcker med ett l Matte om svar på din fråga. Bra att ni tagit sovmorgon efter så intensiva dagar. Så till något helt annat. Träffade en grabb från Vietnam igär på "spelhålan". Hans kommentar var: det är inte vanligt se damer i 60 ärs åldern här. När jag sa: jag fyller 80 nästa gång. Replik: Ja, men du är så ung här,och så pekade han på hjärtat.Lever på komplimangen än! Men jag frågade ut honom om hans hemland mera lärdom direkt. Simma lugnt! Nej,jag menade ta det lugnt med dykningen! Trots mitt unga sinna känner jag ibland en viss oro för er.

2009-11-08 @ 06:29:38
Postat av: Annika

haha nejda jag ska inte ta bort den! Alla var ju lika svettiga bara att det rakar synas lite val tydligt pa just mig pa den har bilden :P

2009-11-09 @ 09:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0