Jomtien Beach!

   

Hello There! :) Nu sitter vi alla fyra pa ett internetcafe en bit bort fran vart hotell fuktiga efter en regning dag. Tankte beratta lite om i forrgar eftersom vi inte har uppdaterat pa lange. Idag ar det torsdag (en vecka sen vi akte hemmifran! Men det kanns som flera veckor!) sa i tisdags alltsa. Frasse hade ont i halsen den dagen sa han stannade hemma pa hotellet for att krya pa sig medans jag (Annika), Klara och Matte akte till Jomtien Beach!

Det var jattesoligt och varmt. Stranden ar stor och lang med massa forsaljare och det fanns verkligen allt att kopa av dom. Vykort det hoppade ur volanger fran, smycken, leksaker, tatueringar, glass, frukt, notter, massage, pedikyr, klader, mat och gora flator. Men det roligaste var nog nar en liten tant som salde smafaglar i bur smog fram brevid Klara utan att hon markte det sa att Klara hoppade till och skrek hogt nar hon vande sig om och tanten blev lika radd da om inte raddare och skrek, haha :P Pa stranden fixade Klara sina flator och Matte fick pedikyr hehe :) Vilket han sa att hon mer eller mindre blev patvingad men jag och Klara tror att han ville ha det :P

Jag gick en svang pa stan och kollade lite och fargade ogonfransarna och sen nar jag kom tillbaka efter tva timmar till en arg Matte och Klara som hade hunnit blivit oroliga sa at vi alla chicken cashewnuts igen som ar var favritratt! Efter maten fragade narga thailanska sma tjejer som hade suttit och spanat och flirtat med Matte om vi ville ala bananbat med dom, sa det gjorde vi! Det var skoj :) Men jobbig ocksa for man fick halla i sig jattehart for att inte ramla av sa jag fick traningsverk i armarna dagen efter hehe :P




Och thailanskorna var helt galna och illskrek hela tiden haha! Resten av tiden tog vi det lugnt med korsord och frukt vi kopte. Det fanns jattesota minibananer! Pa kvallen nar vi kom hem sa hade Frasse piggnat till lite sa da at vi pa hotellet. Jag var jattesugen pa pasta bolognese och dom har jattegod mat pa hotellet sa jag hade verkligen sett ifram emot det men till min stora besvikelse sa hade dom hort fel (da engelska inte ar deras starka sidan om man sager sa.. :P) sa jag fick pasta carbonara! :S Det var gott men anda inte vad jag hade velat haft. Har blivit varnad om att ata mat med mjolk eller gradde ocksa sa jag fick ont i magen. Vet inte om det var av sjalva maten eller min oroa for att fa ont i magen.. :P 





Nu ska vi aka hem till hotellet, byta om, frascha till oss och kaka! Jag ska gora ett nytt forsok med bolognesen

Hade superduperbra alla!
Tanker pa mina nara o kara-ni vet vilka ni ar :)

Kram Annika
  







Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha! Vem tog bilderna på stranden? Fåglar i bur låter lite läskigt :) Hoppas det inte fortsätter regna på er, stor kram!

2009-10-01 @ 22:10:55
Postat av: alchemistt

yey :D

2009-10-02 @ 10:41:00
URL: http://alchemistt.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tänker på dig med och blir glad av alla bilderna och era tokiga infall! Ni är ett härligt gäng! Massa kramar från mamma

2009-10-03 @ 15:22:07
Postat av: Annika

Det var nan thailandare som tog bilderna som kande dom skrikande sma tjejerna vi akte med :P

2009-11-09 @ 09:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0