Nha Trang!!

Jon blund lyckades sova mig igar pa flygplatsen och sov nog 3h i alla fall. 07.00 gick flyget och 08.40 landade vi. Vi fick vara vaskor snabbt och tog en buss till Nha Trangs hjarta dar vi snabbt hittade ett frascht hotell med AC, skona sangar, gratis internet, badrum med varm dusch m.m. for otroliga 3 US dollar per person och natt vilket oversatt till svenska blir 24kr!!! Halleluja!!! Vi bor 100m fran en valdigt lang och fin strand och alla resturanger runt hornan. Kan det bli battre?

Frasse har rekat vart vi kan ta PADI certifikat (dykarcertifikat) och formodligen kor vi igang imorgon. Det tar tre dagar da vi far ova och plugga for att sista dagen gora ett test. Det kostar mellan 1500kr och 2000kr. Frasse maste sin vana trogen jamfora alla olika dykningsforetag och granska de in i det minsta detalj. Da vet jag sedan att jag far det basta.

Idag har jag varit med om en uppenbarelse. Jag gick fra lunchen tidigare (Frasse tjafsade med servitrisen i sakert 20min om nagon apelsindrink han hade fatt betalat for mycket for) for att strosa lite. Jag gick in i en mataffar och det var da jag sag det: FULLKORN!! Det fanns musli, grovt brod, wasa knackebrod osv. sa jag sprang sa fort jag bara kunde till min basta fullkornskompis Annika for att beratta den glada nyeheten. Nu vi jag fram emot frukosten imorgon :) Det blir farskost och skivad banan pa ragbrod och musli med mjolk till det.

 /mAtTe

Kommentarer
Postat av: Jacqueline, Sofia och Julia

Fin blogg! :)

2009-10-31 @ 09:23:31
URL: http://moiettu.webblogg.se/
Postat av: Lina

Haha smaklig måltid;D

2009-10-31 @ 09:53:48
Postat av: Torbjörn Högberg

Låter spännande med dykarkursen ! Bra att K kollar upp så ni får det bästa för pengarna däremor är det minst sagt snålt av honom stt tjafsa om nån krona mer eller midre för en apelsindrink...

//Torbjörn

2009-10-31 @ 11:40:03
Postat av: Sweetiepie

Åhh va ni verkar ha det bra!! Hemma kan man knapppast locka med sol eller värme. Hälsa alla små Nemofiskar och ta hand om er! Stor saknad och massa kärlek!

2009-10-31 @ 14:26:10
Postat av: Barbro Högberg

Tack för telefonsamtalet, härligt höra din röst igår Kristoffer. Nu har ni bytt miljö igen.Vad många platser ni får uppleva. Nu ska ni under havsytan också ! Ta det försiktikt bara! Vet inte om era föräldrar känner oro för era äventyr,men jag gör det ibland ,när ni hoppar i brusande forsar, gummiband,grottor och nu även dykning ! Kram mormor mormor

2009-11-01 @ 07:54:13
Postat av: Mamma Lotta

Jag har samma telefonnummer som tidigare......

Kent hälsar så gott

2009-11-01 @ 16:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0