Shoppingdag!

Hej alla blogglasare! :)

Nu har precis jag ocxh Klara bokat biljett fran Bali till Bangkok den 27 november. Jag ska folja med henne dit och shoppa for att sedan mota upp Matte och Frasse som bestiger ett berg pa Borneo och vara kvar nar Klara har akt hem. Har fortfarande inte fatt svar fran min chef om jag kan stanna men jag hoppas pa det :)

Idag har det varit en pafrestande dag med mycket shopping och lite somn och mat.. Men rolig ocksa for jag har hittat en massa fina klader :) Bild kommer! Igar hade vi smink och hudvardshopping dag (Jag handlade ca 7 produkter for ca 200 kr ^^ ) och idag blev det bara klader. Helt okej priser men eftersom man bara far ha max 15 kilo packning med sig pa flyget sa var jag och Klara tvugna att skicka hem massa saker vi hr trottnat pa och da kostade det 350 kr for mig respektive 200 for Klara, sa da sparade man anda inte sa mycket pengar.. :S :P

Vi har aven varit pa ett Ho Chi Minh museum, imorse. Det var intressant att ha varit dar men det mesta stod pa Vietnamesiska sa man forstod inte sa mycket och det fanns ingen guide heller. Sa egentligen larde man sig inte speciellt mycket men vi kande oss lite kulturella iaf ;P

Ah imorn blir det Ha Long Bay!! Jag langtar! Antligen sol och bad och fina strander! Det var lange sen nu. Man ar riktigt trott pa det har trafikkaoset faktiskt med allt tutande och avgaserna.. Sa frisk luft ska bli harligt! Vi aker buss imorgon bitti i tre timmar och sen aker vi bat som vi sover over pa en natt och sen aker vi till Gillian Islands (tre oar tror jag) dar vi sover en natt i en bungalow och sen tillbaka till Ha Noi igen.

Lite julstammning far vi har ocksa for de har julbelysning och julstjarnor over nagra gatorn i stan :P Men nu ska jag upp och packa min vaska som (forhoppningsvis) har blivit lite lattare efter alla hemskickade saker :)

Godnatt!

Kram Annika

Kommentarer
Postat av: Barbro Högberg

Hej igen, Ni skrev tidigare om droger och jag har ju pluggat lite... i Uppslagsboken står följande: Området kallas för gyllene trianglen som är ett gränsområde mellan Burma, laos och thailand där det produceras merparten av världens illegala opium och herion som säljs till västeuropa och USA.

Hälsningar

Mormor Barbro

2009-10-27 @ 19:46:42
Postat av: Mamma Christina

Ja julen verkar komma tidigt i Kina, kanske för att locka turister att shoppa julklappar eller?? Du ville ju ha tips på julklappar och te eller godis från Asien skulle inte sitta fel! Ha det skönt på öarna nu! Kram Mamma

2009-10-28 @ 00:02:16
Postat av: Mamma Christina

Hoppsan, tålde tydligen inte solen idag efter allt regnande, fick solsting direkt och vips var ni i Kina, fast Hanoi fortfarande ligger i Vietnam!! Tur ni har koll på läget! Kram igen Mamma

2009-10-28 @ 00:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0