Sunrise Beach dag två!

Hej Alla! Nu har vi åkt från Bangkok och kommit till Bang Saray som ligger vid kusten, sydost om Bangkok och söder om Pattaya för er som vet. Det är superhärligt här och allt ser ut som från ett vykort. Vi bor på ett svenskt hotell lite utanför byn där vi har fått hyra en jättefin lägenhet billigt av Frasses tränare Ola (Tack så mycket!). Det var inte det lättaste att hitta hit då vi tog en taxi från Bangkok och chauffören inte förstod vart vi skulle eftersom dom uttalar det Bang Saley, då dom inte kan säga bokstaven r. Så efter att ha försökt att kommunicerat med chauffören (som varken kunde läsa en karta eller engelska) och stannat och frågat folk, kom vi slutligen kom fram efter tre timmar, en timme senare än vad vi egentligen skulle ha gjort. Men det var verkligen värt det fördet är jättefinthäroch vi har en fin stor lägenhet med stor pool precisvid havet :) Igår tog vi det mest lugnt, Frasse låg i poolen och snorklade (Kan ju undra om han såg nåt roligt :P) Sedan åt vi det godaste hittills på resan som var kyckling med cashewnötter. Det var skönt att äntligen kunna äta mat utan att tappa känseln på tungan för att det var så starkt :P Dom har svenska köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt på menyn på hotellet också! Jag får väl prova det och se om det slår farmors smakiga köttbullar, men jag tror inte att dom kommer att nån chans :P Sedan på kvällen kom det verkliga äventyret när vi skulle åka till ett supermarket och handla frukost och mat som vi skulle laga ikväll. Det var vilda diskussioner om vi skullevälja fullkorn eller inte, om vi skulle dela på det eller betala var för sig o.s.v o.s.v Men som tur var i det här gänget så är vi inte osams länge utan var glada när vi hade kommit till kassan. Det var riktigt på frästande att handla så det gör vi nog inte om :P Sen skulle vi försöka ta oss hem med ungefär sex matkassar och två dunkar vatten i spöregnet. Vi hittade ingen billig taxi så vi fick ta oss över en stor träbro till andra sidan motorvägen för att få tag på en tuk-tuk. Det var inte heller det lättaste men till slut kom det en som redan var rättså full men vi klämde ihop oss med alla kassar och mitt paraply och for iväg. Sen fick vi hjälp av en thailändare som satt brevid mig för vi visste interiktigt var vi skulle gå av. Ändå tryckte vi på stoppknappen alldelles för långt innan för säkerhets skull så att vi fick gå långt i regnet och Mattes ena kasse gick sönder. Vi hade glämt myggmedle också (men än har jag inte fått några symptom för malaria så du kan vara lugn mamma :P) På kvällen blev det varma mackor och Matte gjorde äggröra. Sedan somnade vi gott (Till och med Matte kunde sova sombara har sovit ca 4 timmar på tre dygn)
 
Matte på balkongen

 Jag i köket

Klara i lägenheten



Idag har vi gått till en strand en bit bort inne i Bang Saray och på vägen dit fick vi gå över ett litet vattendrag som var vi stranden såsanden där var helt mjuk av vattnet men det syntes inte så då fastade jag men hela smalbenet! Och kom inte upp haha! Jag satt verkligen fast och enet rubbade sig inte en centemeter fast Frasse drog allt vad han kunde för att få upp mig. Men efter en liten stund kom en thailändska och hjälpte till att ta bort sanden runt bentet så att jag kom upp! :) Välframme efter mycketletandes efter en bra strand så slog vi oss ner vid några solstolar och Frasse och jag hyrde en gummiring som vi simmade ut med. Vårt mål var att komma längst ut till piren och det såg inte så fasligt långt ut men det var längre än vi trodde. Jag låg i ringen och Frasse drog mig (en bra kombination tycker jag men kanske inte Frasse som var rätt slut när vi kom fram efter en timme hehe) Sen guppade vi intill land igen med hjälp av vågorna som också tog en timme. Riktgit skönt var det! Tyvärr brände jag mig lite på ryggen trots att jag hade smörjt in mig med skolskyddsfaktor 50.. Så massagen jag hade tänkt ta imorn får nog vänta. När vi kom hem sen så lagade Matte nudlar med grönsaker och sen spelade vi ordjakten. Nehe nu är klockan halv ett på natten så ska jag ta och gå upp till rummet igen och gå och lägga mig.

Tänker på er där hemma!

Kram Annika

Frukost på balkongen!

 Matte på en klippa

 Jag och Frasse på väg till stranden

 Jag som har fastnat i sanden haha!

Kommentarer
Postat av: Emil

Vad härligt dee ser ut! hade nog varit som matte inte sovit på en vecka minst... :P så matte håll uppe "duracell-stilen" :D :P massor av kramar till er på andra sidan jorden från den "lille" i sverige ;)

2009-09-28 @ 20:02:40
Postat av: Sofi

Oj vad kul ni verkar ha det! Jag blir lite avundsjuk, nu vill jag också ut och resa igen! :) kul att ni har skrivit så mycket redan också, det gjorde inte vi, fast vi var nog lite för snåla och upptagna med mycket annat hit och dit. Gå vilse tillexempel. Ät och drick mycket gott! Snåla inte för mycket för då blir det inte lika kul, pusspuss!

2009-09-28 @ 20:18:43
Postat av: Lina

HUR MÅR MIN VÄSKA???!!! haha nej då, ja hoppas du tar bra hand om den:)

ja håller med sofie, snåla inte så, NJUT!:D

Matte: 3kr för en glass, de behöver man inte ens fundera på om de är för dyrt att köpa eller inte, come on!:P

gör gärna lite avsnitt i de ni skriver, blir lite jobbigt att läsa när allt är ihopgrötat..



tänker massa på dig syster:*



STOR KRAM Lina

2009-09-28 @ 20:52:47
Postat av: Anonym

Ser härligt ut, ville berätta att Isak Nordin var med på postkodmiljonären, kom till 10 000 frågan där han hade Ingvar Ö som livlina som sabbade... Var rädda om er Kram Mamma (mattes). Ps glöm ej att byta kalsonger. Ds

2009-09-29 @ 09:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0