Vatskebrist??

Ni sover fortfarande och faktiskt (trots att klockan ar ca 11.00) Klara, Ankan och Frasse ocksa. Vad ar det med mig?? Jag gick och la mig senare an de andra men anda ar det jag som vaknar forst.

Har pa Sunrise beach ar allt helt otroligt fantastiskt jakla underbart for att utrycka mig lite diskret. Snygg lagenhet, nara till havet och strand, pool, trevliga manniskor och god mat. Allt man kan begara. I mandags tranade jag och Frasse lite latt pa morgonkvisten (30min +  balstyrka) och igar blev jag sjalv da Frasse kande sig lite krasslig. Da blev det aterigen 30min distans men korde ocksa nagra stegringslopp samt cirkelstyrka i det skona gymmet med AC. idag tror jag det blir en vilodag da jag kanner mig lite groggy (troligen vatskebrist, svettades som jag vet inte vad igar).

Igar akte Jag, Klara och Ankan till Jomtien Beach. Det var en mycket lang strand och vi hade hort att det skulle vara manga strandforsaljare dar...och det stamde skulle man kunna saga. Inom loppet av en minut hade jag sagt "No thanks" till klockor, kokosolja (hon tyckte val att jag sag blek ut), skaldjursratter, glass, notter, fotmassage, thaimassage, pedikyr osv. Det mest konstigaste var i alla fall nar det kom en mager thailandska som bar pa en fagelbur med massa faglar i..vad ska jag meden levande fagel till?? Da tankte jag for mig sjalv: "Undrar vad som kommer harnast? Ett gang kossor kanske? Mobelgrupper kanske?"

Jag lag i min solstol och totalinne i min bok da jag kande nagon som borjade tafsa mina fotter. Det var en pedikyrtant (fotvard) och jag sa "No thanks" men hon gav sig inte. Hon forklarade pa knackig engelska att mina fotter sag bedrovliga ut. Men ofta jag bryr mig om hur mina fotter ser ut, man ser de ju anda aldrig. Jag forsokte igen "No thanks" men hon var envis och borjade utan min tillatelse pilla pa mina naglar. Jag gav mig da och fragade vad det kostade och hon svarade 100 bath. Okej sa jag och tankte att 20kr ar det vrt for att fa henne tyst. Dar satt jag da och fick pedikyr. Hon klippte, tog bort skinn runt naglarna och filade. Sedan tog och fram genomskinligt nagellack och jag drog en lattnadssuck att det inte var rosa. Nar hon var klar och jag betalat kande jag hur mina manlighetspoang som jag sa helhjartat forsokt skaffat mig under aren snopligt forsvann. Det ar val bara att borja om nu :)

Idag ska vi bara hanga vid lagenheten och poolen. Jag ska vara forsiktigt med solen idag.

Hoppas allt ar bra med er dar hemma!!

Nu ska jag cykla hem (fick lana resortens cykel) och servera frukost till mina sjusovare)

KRAM MATTE


Sjusovare var det!!


Kommentarer
Postat av: elina

åh jag älskar att ni uppdaterar så ofta!

på tal om pedikyren så hade jag tyckt det var jättefint med rosa tånaglar, haha! jobbigt att dom är så på, man vill ju vara liite ifred iaf! du får se lite mer otrelig ut så dom inte vågar gå fram till dig;)



hälsa sjusovarna! nu ska jag försöka ta tag i mitt pluggande!

2009-09-30 @ 10:13:33
Postat av: Marie.

Skönt att höra att Ni har det ganska bra. Är det lika varmt som när vi var där, glöm inte att drikca ordentligt. Hoppas Frasse mår bättre nu. Hälsa Alla.

2009-09-30 @ 13:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0